Projectmanagement in marketing

Het organiseren van activiteiten als workshops, symposia of andere groepsbijeenkomsten, is een probaat middel om in contact te komen met klanten of prospects. Het vraagt om professioneel en gedegen projectmanagement. Een perfecte organisatie van gepaste activiteiten voor specifieke klantengroepen helpt u succesvol en efficiënt acquisitie te plegen. In deze training krijgt u inzicht in het groepsmatig benaderen van klanten met behulp van een praktisch projectmanagementmodel.

Resultaat

Na de training bent u beter in staat om:

  • het belang en de voordelen van projectmanagement in de marketing in te zien;
  • behoefte aan projecten in de markt te inventariseren;
  • per klantengroep projecten of activiteiten te initiëren;
  • creatieve en vernieuwende activiteiten  te ontplooien;
  • een praktisch projectmanagementmodel op te stellen inclusief financiële onderbouwingen;
  • projectmatiger activiteiten te organiseren;
  • een project efficiënt te sturen, leiden en evalueren.

Inhoud

  • De onderwerpen die in het programma aan de orde komen zijn:
  • De markt georganiseerd benaderen.
  • Voordelen van projectmatig werken.
  • De ontwikkeling van een eigen projectmanagementmodel.
  • Creativiteit in te organiseren activiteiten ontwikkelen.
  • Plannen en uitvoeren van een project.
  • Praktijkoefeningen.
  • De nazorg.

Er wordt met name getraind op gebruik van de verschillende projectmanagementtools in de praktijk. Hierbij wordt gebruikgemaakt van verschillende werkvormen zoals praktische cases en oefeningen.