Succesvol verkopen: klanten boeien en klanten binden

Succes in verkoop hangt voor een groot deel af van de persoonlijke kwaliteiten van de verkoper. Passie, integriteit, betrokkenheid en verantwoording zijn belangrijke succesbepalende eigenschappen. Gestructureerde gespreksopbouw middels professionele en klantgerichte communicatie is een belangrijke voorwaarde. In deze training leert u de sterkste kanten van uw persoonlijkheid ontdekken en die talenten te gebruiken in uw communicatie met klanten en prospects.

Resultaat

 

Na de training bent u beter in staat om:

  • telefonisch afspraken te maken;
  • professionelere gesprekken met uw klanten te voeren;
  • uw verkoopgesprek te structureren waardoor u bewuster en doelgerichter kunt verkopen;
  • met nog meer zelfvertrouwen uw verkoopgesprekken te voeren;
  • uw eigen kwaliteiten herkennen;
  • kritisch naar uzelf te kijken;
  • een goede relatie met uw klant op te bouwen en te behouden;
  • meer resultaat uit uw verkoopgesprekken te behalen.

Inhoud

Onderwerpen die tijdens deze training aan de orde komen zijn onder andere:

  • Selecteren van de juiste prospects.
  • Telefonisch afspraken maken.
  • Structuur van een commercieel verkoopgesprek.
  • Voorbereiding van het verkoopgesprek: welke aspecten dienen tijdens het gesprek met de klant aan de orde te komen.
  • De openingsfase: introductie van bedrijf, product en uzelf
  • De inventarisatiefase: het achterhalen van de behoefte van de klant.
  • De overtuigingsfase: productvoordelen klantgericht en overtuigend doorvertalen, relatiegericht omgaan met tegenwerpingen.
  • De besluitvormingsfase: signaleren van koopsignalen en afsluittechnieken.
  • De opvolgingsfase: relatiemanagement.
  • Gestructureerd en planmatig werken.

Er wordt met name getraind op verkoop- en gespreksvaardigheden door gebruik van verschillende werkvormen zoals rollenspelen en praktische cases. Met audio- en video-opnames wordt de ontwikkeling van de eigen vaardigheden vastgelegd en geƫvalueerd.